fredag den 15. juli 2011

ARoS











En kulturel indsprøjtning i alle regnbuens farver.
Vores Jyllandsfærd er slut for denne gang. Vi har fået placeret et par jyske byer på danmarkskortet.
I Aarhus ankom vi en tidlig lørdag morgen. Et besøg på ARoS var første punkt på listen. Det var en stor oplevelse og vi fik lang tid til at gå i regnbuen på taget. Men det var dog ret underligt, at vi ikke vidste hvad noget som helst i byen er lige med undtagelse af rådhustårnet.
Jeg blev ret imponeret over Olafur Eliassons værker. Det var en sanseoplevelse uden lige, at gå rundt i regnbuen. Hans 'atmospheric colour atlas', hvor regnbuen igen er at finde, men med en tyk røg som gør, at man kun kan se ca. halvanden meter var helt fantastisk.
Arkitekturen er også imponerende og meget Guggenheim lignende.
Så var der også ham kæmpen i kælderen 'boy'. Forstår slet ikke hvordan de kan få hud, blodårer, rynker osv til at se så livagtigt ud. Ville ønske man kunne have taget billeder over det hele;)
Resten af dagen slentrede vi bare rundt i Aarhus hyggelige gader.

6 kommentarer:

  1. Hvor ser den fantastisk ud. Emma må have haft en fest deroppe. Jeg håber også så meget at vi når derind, inden vi skal vænne næsen hjemad igen.
    God koncert i aften :-)
    Kh V

    SvarSlet
  2. Søde Vibeke, præcis Emma havde en fest deroppe og løb bare rundt og rundt... Det er klart et besøg værd!
    Tak...er lidt spændt på TT-drengene;)
    Kh

    SvarSlet
  3. Ihh den må jeg også se engang! Og så har du jo været vildt tæt på mine forældresgalleri. En spytklat derfra kun...

    Godt i snart kommer hjewm igen!

    Kh

    SvarSlet
  4. Åh, hvor gad jeg også bare godt på Aros igen for at se Olafur Eliassons regnbuegang. Det må på ferieplanslisten, hvis jeg kan lokke Karsten med. Smukt ser det ud og jeg er sikker på at det er en rigtig god sanseoplevelse. :)

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder fra " min" by århus. Gør ikke ligefrem hjemlængslen mindre når man nu er på ferie.

    Men men om et par dage går turen hjem ti århus igen.

    Dejlig blog du har, er føjet til min roll...

    Rigtig god week-end.

    Vh
    Kathrine

    SvarSlet
  6. Anne, ihh det skulle jeg da have vidst;) Det havde da været sjovt lige at kigge forbi dine forældres galleri;)
    Du skal helt sikkert smutte forbi regnbuen engang...

    Maiken, du må lige lokke ham Karsten med - min mand var ikke svær at lokke, men det er han generelt ikke;) medmindre det handler om at-flytte-rundt-på-møblerne;) Håber I snart kan komme forbi...

    Kathrine, jeg håber I har det rigtig godt i Norge og får en god rejse hjem til Århus igen:) Også god weekend til dig...

    KH

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...