tirsdag den 14. juni 2011

What to choose???


Det er virkelig tough choice!
iPad eller Macbook Pro? Prisforskellen er stor, men det er deres evner jo også.
Det er vel egentlig mit behov, som skal afgøre det?
Mit behov er blandet. Pt mest netsurfing, blogging osv. Men efter barsel også skrive noter, opgaver osv. Jeg synes docking-stationen med tastatur til iPad'en virker funktionelt. Derudover har jeg sådan set en bærbær (pc), som desværre har Vista som styresystem og derfor er ret så langsomt.
Mht. iPad'en kan man få den med 3G, men har man brug for 3G, når man har en iPhone?
Og så har iPad'en ikke USB-indgang. Hvordan gør man så?

9 kommentarer:

  1. Jeg kan måske hjælpe dig med dit USB problem. Dropbox er meget populært, har du hørt om det? Ellers tjek det ud.

    SvarSlet
  2. Hvis finanserne er til det, ville jeg helt klart vælge en Macbook Pro. Jeg har både og (fandt en iPad 1 til en god pris for nylig), og bruger helt klart mest Macbooken af de to.

    iPad'en er lækker til at have med på farten, og hvis man bare lige skal tjekke noget, men jeg forestiller mig, at hvis man har en iPhone, så kan man godt overleve uden. Surfing er den god til, men opgaver, blogging, etc., det bliver jeg personligt træt af. Nu har jeg selvfølgelig heller ikke en dock og et tastatur, men skærmen er ret lille på en iPad, så i længden ville jeg nok blive træt af ikke at have en større skærm at gøre godt med. I øvrigt gik der jo knap nok to minutter med iPad'en i huset, før Øglen annekterede den og nu betragter den som helt og holdent hendes ejendom. Sådan er det heldigvis ikke med Macbooken. Endnu... :-)

    Hjemme hos os er iPad'en altså nice to have, mens Macbooken uden tvivl er need to have. Eeeelsker min Macbook :-) Held og lykke med beslutningen - det er lækre gadgets begge to.

    SvarSlet
  3. Line, nej hvad er dropbox?

    Øglemor, ja det er lidt de samme tanker jeg har med de to! Men så igen, så har jeg jo en bærbar pc, som jeg ikke heeelt kan få overtalt manden om, at den er håbløs!!!

    SvarSlet
  4. Pc og Mac er IKKE det samme. Du siger det selv (næsten) - Vista sååååcks og får maskinen til at blive langsom. Mac er super-driftssikker og brager aldrig ned. Heller ikke selv om den stort set aldrig bliver slukket.

    PS: Dropbox er sk**esmart. Sådan en form for online harddisk, om man vil (det hedder sikkert noget andet smart), hvor man kan uploade de ting, man skal arbejde på/dele/andet. Vewy clever :-)

    SvarSlet
  5. Ipad'en er super lækker og "sjov" at lege med. Vi har en med 3G, men det er meget lidt vi bruger det. Herhjemme har vi trådløst net og det er der jo også på de fleste cafeer i busser og toge, så det er ikke det værd at bruge penge på, slet ikke hvis du har en Iphone. Jeg tror ikke jeg ville vælge Ipad'en, hvis den også skal bruges til "arbejde", jeg tror jeg ville blive træt af den, når det "ikke bare er for sjov". Men når det er sagt, er det stadig en fed ting at have i hjemmet. Elliot bruger den også en del, til spil og til at tegne på. Tak for din fine gave Mille, den er jeg rigtig glad for.

    Kh Pernille

    SvarSlet
  6. Hov, jeg kan se, at jeg mangler lidt i min seneste kommentar. Det, jeg mente var, at dit argument over for manden er, at pc og Mac ikke er det samme, og at det derfor er en livsnødvendighed for dig at få en driftssikker maskine, som ikke bliver langsom, og som i øvrigt er rigtig fin at kigge på ;-)

    SvarSlet
  7. Jeg er super glad for min Ipad og vil ikke bytte den for noget i verden.
    Du spørger til det med USB indgangen der manger, men det er der en hurtig løsning på, jeg har købt en gaget over nettet som man kommer i oplader huldet i Ipaden som giver en mulighed for USB funktionen, man kan også få til DS kort osv, jeg tror de ligger på omkring 280 kr i butikker der sælger mac produkter. Det der super nemt :0).
    Hvis du vil se det, kan jeg tage det med til blogtræf søndag!

    Kh Naninja

    SvarSlet
  8. Jeg kan se Øglemor har svaret på dit spørgsmål til mig. Men ja dropbox er din USB på nettet. Du uploader filer dertil og kan så fra hvilken som helst anden computer hente det ned igen. Det er meget smart. Også til større filer.

    Det er gratis at oprette en bruger der. Det fungere både på mac og pc - det kræver bare at du downloader det. Her er et link til det: https://www.dropbox.com/

    SvarSlet
  9. Tak til Jer allesammen for de gode svar, som gjorde det rigtig let at vælge:) Vidste jeg kunne regne med Jer;)

    Kh

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...