lørdag den 21. maj 2011

Tid

24 timer er bare ikke nok! Jeg føler mig konstant bagud på alle områder.
Selvom jeg er på barsel og burde have al mulig tid, så bliver min to do liste kun længere og længere. Der er ting, som bare kan skubbes. Men der er godt nok også meget, som giver mig enormt dårlig samvittighed, da jeg så gerne vil nå det hele.
I dag melder jeg mig lige ud af det hele i to timer - som i 2 timer. De to timer vil jeg fordybe mig i en brunch med en veninde, som jeg ikke altid føler jeg er der nok for. Men singlelivet og mor-til-2 livet er ikke altid så kompitabelt, som man gerne ville ønske det.

9 kommentarer:

  1. Kender det alt for godt! Nyd DINE timer:)

    SvarSlet
  2. Jeg kender til det, og det ved jeg der er MANGE der gør. Jeg forestiller mig at man lige kunne putte to ekstra timer ind et sted, og når de time er gået så er klokken det sammen som da de begyndte...
    Hvis du når det du når på en god måde så vær glad for det.
    Jeg når langt fra alt det jeg vil, både hjemme i lejligheden, på arbejdet eller mine kreative sysler. Har totalt opgivet listerne, de var på et tidspunkt stadig i mit hoved, men jeg bliver så sur og frustreret når jeg ikke når det...
    Mit mantra er "hellere nå det jeg når godt end at nå det hele ikke godt"... Forstår du hvad jeg mener?

    SvarSlet
  3. Touche!!! Men altså søde skønne Mille, tror at det du har behov for er at sætte forventningerne til dig selv bare en lille bitte smule ned -det er helt ok ikke at være Super Mor 100% af tiden! Børn overlever også uden friskbagt brød hver dag, og med lidt mindre af alt det andet fantastiske du gør for dem! *stort kram*
    Håber du nød dine fri-timer!

    SvarSlet
  4. Tine - Tak, jeg forsøgte at gøre mit aller bedste og det lykkedes bare at nyde 2 timer væk fra det hele.

    Kh

    SvarSlet
  5. Gaia - jeg har ofte tænkt, at med bare en time eller to ekstra så kunne jeg da også liiiiige...men om der så var 100 timer på et døgn, så ville man nok have det på samme måde...
    Jeg vil skrive dit lille mantra op på huskeren og huske det, når jeg føler det hele bliver lidt for meget. For du har nemlig helt ret i, at jeg må prioritere noget til og fra (desværre) og så acceptere, at jeg nåede det godt! Rigtig god pointe. Når jeg summer over tingene er det jo altid alt det som jeg ikke nåede, som kommer frem:/
    Tak for din kommentar, den har givet mig stof til eftertanke;)

    Kh

    SvarSlet
  6. Sandie - du har nok rimelig meget ret;) men ihh altså det er svært:/ jeg vil helst ikke være en del af det der perfekte glansbillede, som har det med at husere i det danske samfund (er du gal en sætning...hvor kom det lige fra;););)...
    Jeg er jo bare mig, menneske, mor, kone, kæreste og en masse andet godt, som absolut ikke altid er 100% super-mom;) men jeg gør et forsøg hver dag i at være en god mor, kæreste, kone, veninde, ven osv...

    Kh

    Ps. og så luk øjnene for bjerget af vasketøj, bunkerne af nullermænd, tårnet af opvask, stakkene af rod og randerne under øjnene;););););)

    SvarSlet
  7. Jeg håber I havde den bedste bruch. Det er frygteligt med tiden. Jeg har også 1000 ting der bare ligger og ikke bliver gjort. Man ender jo også tit med at hygge lidt i blogland, når roen er der :-)
    Knus til dig søde Mille.

    SvarSlet
  8. Du er helt sikkert perfekt som du er. Så stress endelig ikke over det du ikke når. Sådan er det også hos alle os andre. Men blogland har jo en tendens til kun at vise glansbillederne frem. Og tak for det, jeg har nok i mit eget rod, men det er jo også de andre steder.
    Bevar al din skønhed som du er. Og så synes jeg også at Gaia's indlæg er ret så tankevækkende :)

    Kæmpe knus herfra

    SvarSlet
  9. Kender kun alt for godt fornemmelsen af at være bagud. Dejligt at "melde sig ud" - om ikke andet så bare et par timer.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...