tirsdag den 14. februar 2012

Sygedag






Mini bøllen har haft feber siden torsdag - altså det er sådan kommet og gået. Værst har hun haft det lige inden sovetid og når hun vågner om morgenen. I går så vi lige tiden an, men i dag ville hun bare ikke ligge ned og sove selvom hun var træt. Og der var bingo hos doktoren - mellemørebetændelse på begge ører! Det har vi aldrig prøvet herhjemme, så vi er blevet meget grundigt instrueret af både læge og apotek og jeg kan forstå, at vi ikke behøver glæde os til bøllens reaktion på den grimme penicilin smag!

Nu putter hun i vognen godt stablet med en pude under voksiposen, så hun kan holde det ud i ørerne. Lille mus altså. Hun græder aldrig og i dag har bare været en rigtig dum dag for hende.

Jeg udnytter den ekstra tid hjemme til at læse lidt frem i pensum, pakke en flyttekasse eller 3 og så er jeg ved at hækle en halsedisse efter denne opskrift, som jeg tror manden min er ret spændt på for den er nemlig til ham;) Men han tager nu fremtidsudsigten om et styk hæklet halsedisse med oprejst pande. Jeg synes det er et fedt mønster og den über pædagogiske video Jeanette også linker til på opskriften er rigtig god (for sådan én som mig;)).

Det sidste billede med dyrene i kassen har Emma taget. Hun tager hele flytte-pakke orgiet rigtig fint, men i går fik hun pludselig et behov for at tage billeder af alle de ting der er hendes, som vi pakker i flyttekasserne. Gad vide hvad hun bryder sit lille hoved med, for det er som om hun tror hun aldrig skal se sit legetøj igen - selvom vi har talt om hvorfor det kommer i flyttekasser og det kommer ud igen. Men det er nok bare noget mærkeligt abstrakt noget, når man kun er på vej til de 4 år.




2 kommentarer:

  1. God bedring, mellemørebetændelse er bare ik sjovt. Min datter accepterede rimelig hurtig pencilinen da hun havde det, så det kan altså lade sig gøre.
    Mønsteret i halsedissen er super fint :-)

    SvarSlet
  2. Sikke noget fint hækling du er i gang med. Er det mon et mønster du selv har kreeret?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...