mandag den 14. november 2011

stranden






Der er noget over stranden. Jeg er kommet hele mit liv i stranden hos mormor og morfar. Det er lidt mærkeligt, at det altid er blevet kaldt i stranden, men sådan er det altid blevet benævnt i min familie.

Når jeg er i stranden, så får tankerne frit løb og alt det andet er sat på stand-by. Store tanker bliver tænkt. Store beslutninger bliver vendt og endevendt. Stranden, vandet, lydene, vinden, duftene, sandet og en bølle der snorker.

På trods af mine 27 somre så føler jeg mig meget lidt voksen? Jeg føler, at jeg burde føle mig voksen. Men sandheden er en anden. Det er frustrerende og svært at tage alle de store beslutninger vi står med herhjemme. Det er forhåbentlig nogle gode beslutninger, med er det nu de rigtige og bliver vi nu glade for det nye?

For ca. 7 uger siden valgte vi at sætte vores lejlighed til salg. Det har siden vist sig, at være en ombejlet andelslejlighed vi har og det er jo dejligt. Men hvad skal vi så? Vi har heldigvis et par muligheder - også én der rummer hele 120 km2 lige om hjørnet, men med de mange kvadratmeter er der andet man skal give afkald på. Sådan vil det nok altid være.

Det er ikke meningen, at dette skal gå hen og blive tungt og dystert. Men jeg er jo ikke bare lille mig eller vi er jo ikke bare et par. Vi er en familie på 4 medlemmer, som alle hver især skal føle sig hjemme i vores næste hjem. Mon man kan købe sig til et hjem, hvor man er hjemme?

3 kommentarer:

  1. Det ser også bare så hyggeligt ud :0)
    Man tænker altid bedst, når man kommer lidt væk hjemmefra.
    Jeg tror at hvis man bare er sammen, så kan man skabe et hjem, og hvis I skulle flytte fra byen, er jeres børn så små, at de nok skal falde til.
    God Tirsdag ;0)

    SvarSlet
  2. Jeg er helt sikker på, at I nok skal falde til et nyt sted, men det koster selvfølgelig lidt kræfter at gøre det sit hjem.

    Hold fast i de argumenter, der overbeviste jer om at sætte lejligheden til salg i første omgang. Hvis du tilsidesætter dem nu, går der helt sikkert ikke længe før de dukker op til overfladen igen.

    Knus:-)

    SvarSlet
  3. Uh hvor ser det dejligt ud med strand tur! Kan godt forstå dine bekymringer omkring flytning, men er helt sikker på i gør det rigtige - og der hvor i finder en ny bolig, skal du nok sørge for at få gjort til et hjem :-) knus

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...