fredag den 8. april 2011

Ønsker

Da jeg puttede min store pige, som snart fylder 3 år, spurgte jeg hende hvad hun ønsker sig i fødselsdagsgave. Hun tænkte og tænkte så det bragede og sagde: "øhm øhem øhm og lidt mere øhm..." som blev afløst af: "mor hvad ønsker jeg mig???"
Jeg spurgte derefter om hun ønskede sig noget nyt at lege med? Og hendes svar var: "JA"... "jeg ønsker mig dig at lege med mor".

Lille skat altså. 3 år og hendes eneste ønske er mor at lege med. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at dagene går stærkt og konkurrencen er hård indimellem om mors opmærksomhed, når den skal deles som sol og vind deles bedst mellem mine to piger. Selvom det nok mest er alt det praktiske som stjæler mig fra dem. Alt det rengøring, oprydning og madlavning. Eller også kan hun godt bare lide at lege med mig?? Vælger at tro på den sidste og gå i seng med lidt bedre samvittighed.

Derudover kan jeg da lige nævne, at efter ovenstående kom der ønsker ud af det lille hoved... Blå cykel med grøn cykelkurv, lilla løbehjul med lilla LØBEkurv;), dukkehus og et kasseapparat.

2 kommentarer:

  1. De forstår lige at få det sagt:-) og det kan jo være ret svært for børn i dag med alle de ting de har.... Kh Christina

    SvarSlet
  2. Og man ved deres kærlighedserklæringer kommer lige fra hjertet og de smelter mig totalt!
    Det er en materiel verden de vokser op i og det er sundt at ønske sig noget sammen med forventningens glæde.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...