søndag den 4. marts 2012

weekend



Skønt med blomster i koral farve fra skønt besøg




Pink gave til mig - altid spændende hvad der skal i
Weekender er oftest fuldt bookede med planer herhjemme, mens denne weekend stod helt tom for aftaler. Det fik vi hurtigt rettet op på og hvor er det bare skønt med lidt mere spontanitet. Weekenden har budt på masser af besøg, legeaftaler, udpakning af de aller sidste flyttekasser, planlægning af næste uge, hindbærsnitte-bagning og madplan.
Jeg synes det er rigtig festligt med hindbærsnitter. Det er 2. gang jeg prøver dem og de er blevet lige gode hver gang. Emma pyntede dem sammen med hendes veninde - det er noget piger kan li';)
Når man får ny lejlighed får man også brug for et par nye ting og jeg kunne slet ikke stå for de fine huse Karen laver. De er bare så fine og jeg nyder at have dem stående i min vindueskarm.
To huslejer og SU svinger ikke rigtig sammen - slet ikke med alle de drømme jeg har for forårets shopping;) Derfor er det klart, at madplaner må der til. Vi har benyttet os af madplaner i perioder med travlhed og vi ser en klar fordel - både økonomisk, men også fordi det giver langt mere frihed i hverdagen og en langt bedre udnyttelse af råvarerne. Vores madplan bærer selvfølgelig lidt præg af, at vi har to små børn som spiser med og at det ikke tager for meget fokus i eftermiddagshyggen.
I dag lavede vi aftensmaden til frokost, da vi allerede havde gang i ovnen til brødbagning. Det er nu ikke så dårligt med hjemmelavet pizza som søndagsfrokost.

11 kommentarer:

  1. Lyder som en skøn weekend. Rigtig dejlige billeder, Mille. Måtte flere weekender være som denne, selvom det nu også er meget rart med planer og hyggeligt samvær med andre:)

    SvarSlet
  2. Hvor har du i øvrigt købt tapen, som du har hængt dit tegning op med? Har nemlig været på udkig efter lige netop denne tape i ret så lang tid:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtig godt, når der er weekender som denne midt i alle dem med masser af planer;)

      Tapen er fra en 5- pak mt tape, som jeg har købt hos liebe engang i løbet af sidste sommer. Måske du kan finde den på nettet?

      Slet
    2. Her har de den 5-pak:
      http://retrovilla.dk/cms/modules/shop/public_product_view.php?slang=1&path=95&id=1460
      Her i den alm bredde:
      http://butiknoe.com/shop/masking-tape-15mm-2188p.html

      Slet
    3. Mange tak:) Havde måske set den hos butik NØ, men da jeg har de fleste andre, syntes jeg det var lidt dyrt i porto. Men tak for links i hvert fald. Og tak for inspirationen til madplanen - har lige ladet mig inspirere til en ting eller to til næste uges madplan:)

      Slet
  3. Der kom madplanen. Hvordan laver man perlespeltsalat?? Ukendt ting for mig nemlig... suk... Det er jo rene lækkerheder på jeres madplan. Vi må lade os inspirere.

    SvarSlet
    Svar
    1. ;) Perlespeltsalat er meget nemt og jeg bruger ikke nogen bestemt opskrift, men ser hvad der er af rester i køleskabet. Ofte kommer jeg også en frugt i fx æble i tern, en masse grøntsager fx sukkerærter, snack peber, tomater, agurk, grønne bønner, asparges og spæde salatblade. Lidt saft fra en citron, et skvæt olivenolie, salt og peber. Nå ja og så koger jeg perlespelt, som jeg enten bruger varmt eller afkølet. Smager også fantastisk dagen efter.

      Slet
  4. Åh kære Mille. Det stråler bare af nydelsesweekend. Det er fedt med madplaner, vi forsøger også at få det planlagt mere og nyder de uger hvor der er styr på det.
    Kh V

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også en af de gode her ovenpå flytning osv;)
      Det er dejligt, når man ikke behøver handle hver dag.

      Slet
  5. Det ser bare ud til at have været en rigtig dejlig weekend - de der hindbærhapsere taler virkelig til min søde tand.
    Lækker madplan. Vi prøver også at lave madplaner, og så har jeg opdaget at vi sparer rigtig mange penge på at handle på nemlig.com - trangen til impulsindkøb bliver væsentlig lavere når man hele tiden kan se beløbet man handler for. Så selv om det ikke er nettopriser, så er det utrolig nok billigere (og meget nemmere)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig hindbærhapsere og de sidste er lige blevet hapset, så jeg tror ikke der går lang tid før de skal laves igen;)
      Vi tager os ofte den luksus at handle hos nemlig.com, da vi ikke har bil og det er ikke blevet nemmere at handle ind med to børn. Som du også nævner så sparer vi også penge netop pga. alle impulskøbene og så min trang til chokolade - jeg smider sjovt nok ikke chokolade i indkøbskurven hos nemlig - måske fordi jeg er mæt og tilfreds på de tidspunkter hvor jeg handler hos dem?
      Og ja det er også bare så meget nemmere og ganske udemærket kvalitet.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...