torsdag den 1. maj 2014

naturmælk

Hjemme hos os har vi altid mange mejeriprodukter i køleskabet. Mælk, yoghurt, smør og oste af forskellige arter. Jeg har længe været rigtig glad for, at jeg kan købe mejeriprodukter fra Naturmælk i Netto, da jeg synes de laver mælk der smager som mælk skal og selvfølgelig samtidig også er økologiske.

Jeg laver ofte vores egen frugtyoghurt uden sukker, da begge min piger elsker 'lyserød' yoghurt. Koger frugt fra frost - jordbær, hindbær, blåbær, rabarber og lignende. Så har vi et glas stående til et par dage, som vi blander lige når vi skal spise det. Det fungerer rigtig godt både til morgenmad og mellemmåltid. Pigerne er vilde med, at de selv tryller yoghurten lyserød, når de rører rundt. Generelt er jeg ikke specielt sukkerforskrækket, men jeg synes dog, at der er for meget sukker tilsat i de frugtyoghurter man kan købe i butikkerne.

Høosten er lavet af mælk fra køer, som ikke får ensilage om vinteren, men derimod tørret græs og urter vinteren igennem og selvfølgelig kommer på græs om sommeren. Det kan man tydeligt smage og dufte, når man åbner Naturmælks Høost. Den har en flot farve og smager nøddeagtigt. Den har gjort sig godt både på morgenbordet og frokostbordet hjemme hos os. Vil sikkert også egne sig til en tapasaften.

Jeg har modtaget en kasse med forskellige produkter fra Naturmælk, så jeg kunne teste og smage. Ordene på bloggen er altid helt min egne og personlige mening om det jeg modtager.

Tak til lahme.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...