mandag den 7. marts 2011

Fastelavn er mit navn

Yes vi har også fejret fastelavn med tøndeslagning, udklædning, boller med creme og fastelavnsris.... Men moderen her har ikke taget så meget som et billede=( Jo, lige et par stykker af en morgen-grumpy 2-årig i mariehøne-kjole lige inden hun skulle ud af døren i fredags og IKKE ville have SORTE strømpebukser på?!?! Men så sagde den onde mor, at det skulle man og så blev man morgen-SUR...som i sur med ekstra sur på!

Weekenden bød på mor alene hjemme med to piger = semi stresset mor som tænker hun skal huske kameraet til fastelavnsfest i gården, men som glemmer det og derfor ærgrer sig en lille smule nu...

Men altså hey jeg var der og hende den 2-årige er også lige inde i en periode, hvor hun åbenbart ikke føler for at stå model foran kameraet og så vil jeg da heller ikke tvinge hende. Slet ikke når hun tydeligvis synes det der fastelavn er noget underligt noget og det der udklædning er endnu mere mystisk.
I går inden fastelavnsfesten konstaterede jeg, at mariehøne-kjolen under ingen omstændigheder kunne komme udenpå flyverdragt og så er det jo ikke så sjovt, når ingen kan se man er en mariehøne. (hvem har i øvrigt besluttet, at vi har tradition for en udklædningsfest, når det nærmer sig minusgrader på termometret i skyggen? det er altså halv besværligt). Så jeg spurgte: "hvad vil du så være???" Hun tænkte så det knagede......................................................................... "en prinsesse" spørger jeg meget overbevisende.... og barnet svarede: "mmmhhh...." Så jeg fandt tylskørt, glimmer og diadem frem. Hun var ganske fin, men på vej ud af døren spørger hun mig så: "mor, hvorfor skal jeg være en prinsesse? Kan jeg ikke bare være en Emma???".... Stakkels barn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...